Фізичне виховання

Основні завдання фізичного виховання:

 
  • Підвищення функціональних можливостей організму засобами фізичної культури;
  • Сприяння всебічному гармонійному розвитку, відмова від шкідливих звичок, покращення розумової і фізичної працездатності;
  • Використання засобів фізичної культури в лікувально-профілактичній діяльності;
  • Оволодіння  методами визначення фізичного стану та самоконтролю;
  • Виховання  організаторських навиків, особистої гігієни та загартовування організму;
  • Уміння складати та виконувати вправи з комплексів ранкової гігієнічної гімнастики;
  • Виховання  патріотичних, морально-вольових і естетичних якостей;
  • Удосконалення  спортивної майстерності учнів, що займаються обраними видами спорту.

У спеціалізованому закладі здійснюються три основні напрями роботи:

  • організаційно-педагогічнавизначення рівня розвитку кожної дитини (діагностика), комплектування груп та підгруп дітей, урахування психофізичних особливостей під час вибору ігрового, наукового та наочного матеріалів, обладнання приміщення;
  •  лікувально-відновлювана, метою якої є розвиток та охорона залишкового зору, бездоганне виконання охоронного режиму вчителемдефектологом, вихователями, музичними керівниками та керівниками з фізичної культури;
  • корекційно-виховна офтальмологом визначається перспектива розвитку зору кожної дитини, встановлюється режим зорового навантаження, призначається корекція склом та іншими видами апаратного лікування.

Учителі фізичної культури тісно співпрацюють із районним та обласним методичними об’єднаннями. Беруть участь у семінарах, конференціях з питань фізичного виховання дітей та учнівської молоді. Ведеться розробка методичних рекомендацій для покращення постави, лікування сколіозів; виготовлення нестандартного обладнання та розробка рекомендацій для шкіл району, де у класах є діти з вадами зору (дозування навантаження та використання спеціальних вправ для очей), розробка фізхвилинок на уроках.

 

У школі культивується: футбол, баскетбол, волейбол, легка атлетика, настільний теніс, вільна боротьба, боротьба ДЗЮДО, атлетична гімнастика, шахи.

Регулярно проводиться першість школи з цих видів спорту в залік спартакіади «Повір у себе».

Юнаки беруть участь у районній спартакіаді серед допризовної молоді. Школярі виступають на обласних, всеукраїнських, міжнародних турнірах з вільної боротьби, легкої атлетики.

У спортивному залі наявні інформаційні фотостенди та інструктивні нормативи. Проводяться спортивні КВК, участь у районних та обласних спортивних святах, також спортивні вечори, зустрічі з ветеранами спорту, спільні тренування з відомими спортсменами, а саме: призерами Пекінської олімпіади з вільної боротьби, подружжям Марією та Андрієм Стадників, Тарасом Даньком та Василем Федоришиним; чемпіонами світу з пауерліфтингу Іваном Фрейдуном та Євгеном Ярембашем.

Улюбленими видами спорту дітей є футбол, баскетбол, а також заняття на майданчику від братів Кличко та фірми «Кока-кола».

Проводиться агітаційна та роз’яснювальна робота з батьками щодо занять спортом та здорового способу життя. Ведеться тісна співпраця з головою батьківського комітету.

Спортивна база відповідає дитячому контингенту школи. Це ігровий зал, зал ЛФК, зал боротьби, ігровий майданчик, спортивний майданчик від братів Кличко та фірми «Кока-кола».

Стан спортивної бази задовільний. До навчального року база готується силами працівників школи, а під час навчання доглядається вчителями фізичної культури та учнями.

У річному плані школи окремого розділу «Фізичне виховання» немає. Але дана проблема висвітлена в розділах:

  1. Організаційно-педагогічні заходи.
  2. Охорона здоров’я і техніка безпеки.
  3. Організація лікувально-профілактичної допомоги і відновлювального лікування.

Уроки фізичної культури регулярно відвідують лікар-окуліст, педіатр, медична сестра, завуч та директор школи.

У школах для слабозорих фізичне виховання є одним з найважливіших засобів всебічного розвитку дітей та підготовки, залучення їх до трудової діяльності. Фізичне виховання дітей з особливими потребами має свої особливості, які обумовлені не тільки порушенням зору, але й наявністю вторинних відхилень у фізичному і психічному розвитку. У більшості дітей із вадами зору відзначаються викривлення хребта, порушення постави, плоскостопість та інші захворювання. Багато учнів відчувають труднощі при орієнтуванні в просторі, у деяких порушена координація рухів.